Motyk
Het verhaal van MOTYK begon in 2016. Onder de naam Flairck speelde de groep reeds in Nederland, België, Duitsland, Portugal,
De Cluster artiesten zijn betrokken bij een grote verscheidenheid aan projecten.
Ontdek hieronder de belangrijkste.
Het verhaal van MOTYK begon in 2016. Onder de naam Flairck speelde de groep reeds in Nederland, België, Duitsland, Portugal,
Troissoeur bestond uit een samenwerking van 3 broers Vanvinckenroye (Rein, Edwin en Joris) en Pieter Thys. Troissoeur stond bekend als
Ananta breekt uit de comfortzone van haar muzikale oriëntatie. Met violen, haar stembanden en wat huisraad gaat ze op een
Thomas Noël richt zich voor The Napoli Sessions van The City’s Song tot Napolitaanse muzikanten die thuis zijn in alles
Miriam Makeba Tribute. Invloedrijke (Afrikaanse) vrouwelijke stemmen.
Both Mostafa Taleb on the Iranian kamanche and Ananta Roosens on the western violin try to ignore their cultural heritage
Minimalistische ritmeherhalingen worden hier gecombineerd met machtige melodieën. Een magnifiek muzikaal avontuur dat nog lang natrilt bij de luisteraar.
Met Chansons pour les oiseaux qui ne savent pas voler, brengt Wouter Vandenabeele een vervolg op drie eerdere chansons-episodes.
Violist en componist Wouter Vandenabeele ging op zoek naar de melancholische ziel in muziek.
MANdolinMAN, Belgiës bekendste mandolinekwartet, brengt traditionele Vlaamse melodieën op een zeer eclectische en moderne manier.
De 15e-eeuwse Franco-Vlaamse polyfonisten staan ook bekend als de ‘Vlaamse Meesters’.
Een totaalervaring van muziek, dans en poëzie, rond de mystieke Perzische dichter Rumi.
Een radicale herwerking van de “Pièces de Clavecin” van Rameau voor een hybride orkest met muzikanten uit jazz, folk en
Bijna 20 jaar toeren de mannen van Snaarmaarwaar onafgebroken langs zalen en podia in binnen- en buitenland.
Tamala balanceert op vanzelfsprekende wijze tussen traditie en vernieuwing, tussen kracht en verfijning, droom en realiteit, noord en zuid.
Wouter Vandenabeele en Thomas Noël ontmoeten elkaar voor het eerst in de donkere jaren ‘90 als leden van een underground
Teheran. Kinderen spelend op straat, winkeliers achter hun kraam, goed opgeleide jongeren op zoek naar werk, artiesten die de grens